loading...

نوشتن نامه

اصول نوشتن نامه و متن

بازدید : 274
11 زمان : 1399:2

ديگر نوع ساخت بج سينه در اصفهان ، توليد بج سينه چاپي است .

بج سينه چاپي

شايد شما هم بارها ديده باشيد كه بسياري از بج سينه ها ، داراي لوگوهايي با رنگ هاي مختلف و طرح هاي مختلف هستند و خاصيت مگنتي نيز دارند. اين نوع از بج سينه ها ، بج سينه هاي چاپي مي باشند . عمدتا در طرح هايي كه مشتري خواستار استفاده از رنگ هاي بسيار ، لوگوهاي متنوع و طراحي هاي پيچيدده مي باشد ، بج سينه چاپي مي تواند بهترين گزينه باشد. در بج سينه پس زمينه ي اصلي كار از نقره و طلا مي باشد و قابليت برشكاري در طرح هاي مختلف بر اساس سفارش مشتري را نيز داراست. بج چاپي ماندگاري بسياري بالا دارد.

در جدول زير قيمت بج چاپي ، در ابعاد مختلف و در تيراژ هاي مختلف ذكر شده است.

نوع ديگري از بج سينه كه در تيم نوژان گرافيك توليد مي شود ، بج مولتي استايل است.

ادامه مطلب در سايت نوژيك

بازدید : 283
11 زمان : 1399:2

خيلي ها فكر مي كنند كه براي رسيدن به قانون جذب ، فقط بايد از كائنات در خواست كنند و بعدش هم منتظر باشند كه كائنات پاسخ آن ها رو بده .

خب همين اول بايد بگيم كه اين كار به شدت اشتباهه . يعني اين باور غلط رو باز هم از اون دسته باورهاي غلطي ميدونيم كه توي جامعه رواج پيدا كرده و خب تنها با آگاهي ميشه حلش كرد .

البته يكبار حتما در مورد اين قوانين خود ساخته اي كه توي جامعه شكل مي گيره ، با هم صحبت مي كنيم.

اما فقط به همين نكته اشاره كنيم كه اين باورهاي غلط ، از روي نا آگاهي شكل نميگيره ، بلكه از روي يك نوع خود خواهي و تنبلي شكل مي گيره .

چطور ؟

افراد وقتي كه چيزي رو ياد مي گيرن ، در صورتي باهاش ارتباط برقرار مي كنن كه اون مسئله ي نو ، بتونه با ساختارهاي ذهني و رفتاريشون هماهنگ بشه .

در واقع ، يادگيري براي خيلي از افراد هيچ گاه به قصد تغيير و تحول نيست . بلكه اكثر موقع ها ، به قصد خودخواهي و يك جورايي به نفع سازي موارد انجام ميشه .

مثلا همين قانون جذب يا بحث سياست هاي زنانه يا از اون مهم تر بحث همسرداري .

يك سري افراد ميرن و در مورد اين مسائل اطلاعات كسب مي كنن و بعد به طور بسيار ناخودآگاهي دوس دارن كه اين علمي كه ياد گرفتن رو به نفع خودشون تموم كنن و كاري كنن كه با نازل ترين حد تلاش ، بشه بهش رسيد و اون رو به دست آورد و خب نمونش رو هم در بحث قانون جذب مي بينيم .

خيلي وقت ها توي سمينارها ، طرف مياد و ميگه كه من سيزده ساله كه بر طبق قانون جذب از خداوند خواستم كه يه خونه بهم بده . اما كائنات پاسخم رو نداده .

وقتي هم كه به كارهاش در اين سيزده سال نگاه مي كني ، مي بيني كه فقط خواستن رو خوب انجام داده ، كه اونم بعيد ميدونيم خوب انجام داده باشه.

پس اين باور غلط رو دور كنيد كه خواستن به تنهايي ، ميتونه شما رو به قانون جذب برسونه .

اگر دنبال تاثير قانون جذب توي زندگي هستيد ، بايد اين رو بدونيد كه خواستن و آرزوهاي ما بخش اول قانون جذب هست و بخش دوم به تفكرات و تصميمات ما بستگي دارن.

تفكرات و تصميمات ؟

بله درسته. تفكرات و تصميمات.

خب بزاريد يه جمع بندي تا اينجا داشته باشيم.

ما گفتيم كه قانون جذب ، قانونيه كه در كائنات نهادينه شده و همه ي انسان ها از اون بهره مي برن.

بعد بهتون گفتيم كه اين قانون ، قانون طلب و مطلوبه . يعني هر درخواستي از سمت ما در كائنات تاثير ميگذاره و كائنات هم به ما جوابشو ميده.

اما سوال مهمي كه بايد پرسيد اينه كه درخواست ها ما دقيقا چي هستند؟ از كجا نشات مي گيرند؟

اينجاست كه بايد بگيم تفكرات ، تصميمات و انتخاب هاي ما چيزيه كه آرزو و خواسته هاي ما رو شكل ميده.

پس با خيال راحت بايد بهتون بگيم كه :

خواسته ها و آرزوهاي ما يك بخش

و تفكرات ما و تصميمات ما ، بخش دوم و بخش اساسي قانون جذب رو شكل ميده .

در مورد خواسته ها و آرزوها ، خب تكليف معينه . چون كه همه ي ما ، همه ي ما انسان ها بي برو برگرد ، در دلمون خواسته هايي داريم كه اين خواسته ها زندگي ما رو تشكيل ميدن و به نوعي شوق ما براي زندگي كردن هستند.

اما مسئله ي مهمي كه اين وسط وجود داره اينه كه آيا ما براي خواسته هامون ، هدفي ، برنامه اي يا چيزي مشابه اين دو تعيين كرديم ؟

اينجاست كه مسئله ي تفكر به ميان مياد . جايي كه ما بايد بگيم ، هر هدف و خواسته اي ، نياز به تفكر داره و تفكر ، اصل اساسي در بحث قانون جذبه .

تفكر هر انسان ، در بحث خواسته ها و آرزوها ، به چند چيز منجر ميشه .

نكاتي مثل هدف گذاري

احساسات

برنامه ريزي

چيزيه كه ما نتيجه ي تفكر اعلام مي كنيم. در واقع ، تفكر كليد اصلي رسيدن ما به خواسته هاي منطقي ، آرزوهاي صحيح و هدف گذاري هاي درست در زندگي ماست.

اما راستش رو بخايد ، اين وسط يه مسئله اي وجود داره كه باز هم تفكرات اشتباه سرش زياده .

وقتي ما ميگيم تفكر يا احساسات ، همه خيال مي كنن كه هر فكري ، در حوزه ي قانون جذب ، فكر موثري محسوب ميشه ، اما بايد بگيم كه اينطور نيست .

انسان ها توي مسير فكر كردن ، هميشه با دو رويكرد مواجه هستند .

تفكرات مثبت ،

تفكرات منفي.

اين دو تا مسئله به شدت ميتونه در مسير رسيدن به خواسته هاي ما ، اونم در بحث قانون جذب تعيين كننده باشه .

وقتي ما ميگيم خواسته ها و آرزوها ، بخش اصلي نيستند ، دقيقا به همين قضيه مربوط ميشه . چه قضيه اي؟

هدايت كردن افكار در مسير رسيدن به خواسته ها از طريق قانون جذب .

بزاريد با يه مثال از خودم براتون بزنم كه اين مسئله رو به شدت براتون روشن كنه .

سالها پيش وقتي كه تصميم گرفتم ، در حوزه ي موفقيت وارد شم ، آرزو داشتم كه يه روزي در بزرگترين سالن هاي كشور و جهان ، برنامه داشته باشم و سخنراني هاي بزرگي انجام بدم .

هر روز بهش فكر مي كردم . هر روز براش برنامه ريزي مي كردم ، اما بعد از چند سال ، احساس كردم كه اين تفكرات من هيچ نتيجه اي نداره ؟

چرا؟

به اين دليل كه مطالعات من به حدي رسيد كه فهميدم ، من تمام مراحل رو درست رفتم ، جز يك مرحله . من خواسته رو مطرح كرده بودم . براش هدف گذاري كرده بودم . آرزوهامو با برنامه نوشته بودم ، اما چيزي كه بهش نرسيده بودم ، بحث كنترل كردن افكارم بود .

اره من هر روز فكر مي كردم اما 80 درصد تفكر من ، روي يك چيز تمركز داشت و اون چيزي نبود جز اينكه :

” اگر برم روي استيج نتونم حرف بزنم چي ؟ “

” اگر توي يه سالن بزرگ برنامه بگيرم و كسي به حرفم گوش نده و مخاطب نداشته باشم چي؟ “

” نكنه من صدام بگيره و ضايع بشم؟ “.

باور كنيد كه اين تفكرات در من وجود داشت و اين كليد حل مسئله ي من براي عدم موفقيت در قانون جذب بود .

جايي كه من تمام سعيمو كرده بودم ، ولي يه نكته رو رعايت نكرده بودم و اون بحث كنترل فكر و هدابت كردنش به سمت مثبت بود.

اگر ما ميخايم تاثير مثبت قانون جذب رو توي زندگيمون ببينيم. بايد با تمام وجود ، تفكراتمون رو كنترل كنيم و به سمت مثبت شدن هدايتش كنيم.

اين نكته رو نه تنها در قانون جذب ، بلكه ما تو بحث راز موفقيت هم گفتيم كه زماني ما به موفقيت و خواسته هاي درونيمون ميرسيم كه تمامي احساسات منفي ، تمامي نكات منفي ، تمامي باورهاي غلط رو از خودمون دور كنيم.

و در مقابل ، تفكر مثبت در مسير رسيدن به خواسته ها رو در خودمون نهادينه كنيم.

اين راهيه كه ما رو به قانون جذب و تاثير قانون جذب در زندگيمون ميرسونه . اين چيزيه كه موفقيت رو براي ما به همراه مياره .

جايي كه ما تفكر مثبت رو ايجاد كنيم. خواسته هامون رو حول اين تفكر مثبت عرضه كنيم و از اون مهم تر اين كه با ذهنيت مثبت ، تفكر مثبت و احساسات مثبت ، برنامه ريزي هاي لازم براي رسيدن به خواسته هامون رو دنبال كنيم.

باور كنيد ، وقتي كه اين كلمات رو مي نويسم ، احساس مي كنم كه راز هستي ، در اين كلمات نهفته است.

حالا كه بحث راز هستي رو در قانون جذب گفتم ، بزاريد يه نكته اي رو هم بگم كه خالي از لطف نيست .

من از چند سال پيش ، تصميم گرفتم كه يه دفتر شخصي داشته باشم و تمام آنچه كه به ذهنم ميرسه و بخشي از درونيات من هستش رو در اون بنويسم .

يه دفتري بود كه تقريبا نوشته هاي شخصيم توش بود .

وقتي خواستم اين مقاله رو بنويسم ، يه سري به اين دفتر شخصي زدم و بطور اتفاقي با نوشته اي برخورد كردم كه عنوانش :

” راز قانون جذب ” بود.

شايد اين اولين باري باشه كه بخشي از نوشته هاي شخصيم رو با كسي به اشتراك مي گذارم ، اما دوست دارم كه شما دوست و مخاطب عزيزي كه اين سايت رو مي خونيد ، با اين بخش از تفكرات من نسبت به راز قانون جذب آشنا بشيد.

ادامه مطلب در سايت معصومه تيموري

بازدید : 269
11 زمان : 1399:2

اما سوال بعدي اي كه به ذهن مي رسد ، اين است كه چه هديه ي تبليغاتي براي كسب و كار من مناسب است ؟ :

براي پاسخ به اين سوال بايد به شما بگوييم كه هداياي تبليغاتي و خصوصا هداياي تبليغاتي در اصفهان ، دو دسته ي كلي دارند .

  • هداياي تبليغاتي عمومي
  • هداياي تبليغاتي اختصاصي

هداياي تبليغاتي عمومي

اين بار كه به محل كارتان رفتيد ، نگاهي به دور و برتان بيندازيد و ببينيد كه چه وسايلي را عمدتا در محل كار و يا در دفترتان مورد استفاده قرار مي دهيد ؟ بله اين بهترين راه براي انتخاب يك هديه ي تبليغاتي است . فرقي هم نمي كند كه هداياي تبليغاتي در اصفهان چاپ كنيد يا شهر ديگر ، مهم اين است كه نيازهاي كلي يك دفتر كار و يا يك مدير را در محل كار بشناسيد .

به عنوان مثال ، همه ي مديران نياز به يك خودكار خوب براي نوشتن دارند. يا همه ي مديران ، در محل كار از يك سر رسيد براي روز نوشت و يا ثبت مهم ترين اتفاقات كاري خود استفاده مي كنند. يا اگر بخواهيم يك مقدار دقيق تر باشيم ، وجود ليوان و ماگ تبليغاتي در هر محل كاري از الزامات دفتر هست .

پس به اين طريق مي تونيد بهترين هديه ي تبليغاتي خودتون رو با ارزان ترين قيمت تهيه كنيد و از ما خريداري كنيد.

ما براي شما پيشنهاد هاي ويژه اي داريم :

شما مي تونيد براي هديه ي تبليغاتي اصفهان خودتان ، از لوازمي مثل خودكار ، ماگ ، دفتر سر رسيد و ابزارهاي عمومي ديگر استفاده كنيد.

براي هر كدام از اين گزينه ها شما مي توانيد از طرح هديه تبليغاتي جديد كه در بازار به روز هستند بهره بگيريد.

اگر سري به محصولات ما بزنيد ما تمامي ملزومات لازم براي يك دفتر را در قالب پكيج هاي هديه ي تبليغاتي برايتان آماده كرده ايم .

هداياي تبليغاتي اختصاصي

طبيعيه كه هر شغلي به جز ملزومات عمومي كه در محل كار مورد استفاده قرار مي گيره به يك سري از ابزار ديگر نظير وسايل كار مختص همان شغل هم نياز دارد.

بعنوان مثال اگر شما كار كامپيوتري مي كنيد و در اين حوزه كسب و كارتان متمركز شده است ، بهترين كار براي شما توليد هديه ي تبليغاتي مرتبط با اين سبك از كار مثل پد موس ، فلش تبليغاتي و ساير ابزارهاست.

اگر نمي دانيد كه كدام يك از اين وسايل در كسب و كار شما مي تواند يك هديه ي تبليغاتي خوب باشد ، مي توانيد با ما تماس بگيريد و از مشاوره رايگان تيم نوژان گرافيك بهره ببريد.

در يك جمع بندي ، بايد اشاره كنيم كه تيم نوژان گرافيك ، قدرتمند ترين و به روز ترين تيم طراحي هداياي تبليغاتي در اصفهان است و اين افتخار را داراست كه با اكثر برندهاي معتبر در اصفهان فعاليت مي كند. اگر شما هم قصد داريد ، خودتان را به صدر پر فروش ترين و پر رونق ترين كسب و كارهاي اصفهان برسانيد ، همين حالا با ما تماس بگيريد . ما بهترين گزينه ها را براي ارائه هداياي تبليغاتي در اصفهان در اختيار شما مي گذاريم.

nozhic.com/gifts-advertising-at-esfahan/

بازدید : 252
11 زمان : 1399:2

پرچم رو ميزي ، درست مثل كد و شناسه ي تجاري شما در محل كارتان مي باشد.

يقينا شما نيز بارها و بارها در تمامي شركت ها و سازمان هاي بزرگ ديده ايد كه مديران شركت ها و تمامي كارمندان بخش هاي مختلف در يك مجموعه ، از نماد شركت تحت قالب يك پرچم بر روي ميزشان استفاده كرده اند.

پرچم رو ميزي ، در واقع نماد و لوگوي شركت است كه با قرار گرفتن بر روي ميز كار شما و همكارانتان ، اعتماد ، اصالت و هويت برند و تيم شما را تضمين مي كند.

همچنين شما مي توانيد علاوه بر قرار دادن پرچم رو ميزي ، بر روي ميز كارتان ، از اين نوع پرچم در بسياري از همايش ها ، كنگره ها و نمايشگاه ها استفاده كنيد و آن را امضاي حضورتان در بخش هاي مختلف صنعت و تجارت كشور قرار دهيد.

اگر تا پيش از اين براي چاپ پرچم ، مشكلات عديده اي داشتيد و نمي توانستيد پرچم روميزي مورد نظر خودتان را با بهترين طرح ممكن پيدا كنيد ، حال اين امكان بصورت كاملا آنلاين در سايت نوژان گرافيك فراهم شده است.

همچنين از امروز تمامي شهروندان اصفهاني مي توانند با سفارش پرچم روميزي در اصفهان ، كار خود را بدون هيچ وقفه اي با بالاترين كيفيت ، در خود اصفهان تحويل بگيرند.

ادامه مطلب را در بخش چاپ پرچم در اصفهان سايت نوژيك بخوانيد

بازدید : 285
11 زمان : 1399:2

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» نوشته مهدي آذر يزدي، «شازده كوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپري با ترجمه محمد قاضي، «صد سال تنهايي» نوشته گابريل گارسيا ماركز با ترجمه بهمن فرزانه، «اصول و فلسفه تعليم و تربيت» نوشته علي شريعتمداري و «جوناتان مرغ دريايي» نوشته ريچارد باخ با ترجمه هرمز رياحي پرفروش‌ترين كتاب‌هاي انتشارات اميركبير بوده است.

به گفته مدير روابط عمومي انتشارات امير كبير كتاب‌هايي كه معرفي شد، در سالي كه گذشت از تيراژ بسيار بالايي برخوردار بودند براي مثال كتاب «جوناتان مرغ دريايي» نوشته هرمز يامي براي يك ارگان دولتي كه با نوجوانان سر و كار دارد در يك دوره با شمارگان ۱۵ هزار نسخه منتشر شد. ضمن اينكه اكثر كتاب‌هاي پرفروش انتشارات اميركبير طي يك تا دو ماه تجديد چاپ مي‌شوند.

مجموعه هشت جلدي «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» شامل «قصه‌هاي كليله و دمنه»، «قصه‌هاي مرزبان‌نامه»، «قصه‌هاي سندبادنامه و قابوس‌نامه»، «قصه‌هاي مثنوي مولوي»، «قصه‌هاي قرآن»، «قصه‌هاي شيخ عطار»، «قصه‌هاي گلستان و ملستان» و «قصه‌هاي چهارده معصوم (ع)» است.

«قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» كتابي ويژه كودكان و نوجوانان است كه با هدف آشنايي كودكان و نوجوانان با متون كهن و از ميان برداشتن فاصله زباني ميان متون كلاسيك و نسل جديد نوشته شده است.

«جونتان مرغ دريايي» كتابي سرشار از اميد است، داستان پرواز و رهايي، داستان چگونه پريدن و چگونه دل كندن، داستان رها كردن و شكستن تمام عادات. يك داستان نمادين كه مي‌توان از آن اوج گرفتن را آموخت. اينكه هرگز نبايد مايوس شد و دست از تلاش كشيد.

https://mohamadrezateimouri.com/rush/

نويسنده اين كتاب، ريچارد باخ، خلباني است كه تا كنون سه كتاب درباره پرواز نوشته است و «جوناتان مرغ دريايي» يكي از زيباترين اين سه كتاب است.

«اصول و فلسفه و تعليم و تربيت» شامل ۱۳ فصل كتاب است كه در آن واقعيت جهان، رئاليسم تعليم و تربيت، مفهوم فلسفه و ... بررسي شده است.

همان طور كه از عنوان بر مي‌آيد شامل اصول و فلسفه تعليم و تربيت است. مراد از اصل در اين كتاب مفاهيم، نظريه‌ها و قواعدي است كه به صورت قضاياي نسبتا كلي بيان شده‌اند. مفاهيم و نظريات ترتيبي را مي‌توان از تعاليم ديني، زندگي پيشوايان معصوم و از تحقيقات روانشناسان، جامعه‌شناسان و نظريات مربيان معروف استخراج كرد.

در فلسفه تعليم و تربيت رابطه فلسفه با تعليم و تربيت مورد بحث قرار مي‌گيرد. براي روشن كردن ارتباط فلسفه با تعليم و تربيت بايد ابتدا مفهوم فلسفه و تعليم و تربيت را بيان و آن گاه رابطه اين دو را بررسي كرد. در فلسفه تعليم و تربيت، مكتب‌هاي فلسفي يا اجتماعي و آراء تربيتي آن‌ها نيز مورد بحث قرار مي‌گيرد. در بخشي از اين كتاب فلسفه تربيتي اسلام نيز به اختصار مورد توجه قرار گرفته است.

https://mohamadrezateimouri.com/childish-storyline/

«صد سال تنهايي» نام رماني به زبان اسپانيايي، نوشته گابريل گارسيا ماركز كه چاپ نخست آن در سال ۱۹۶۷ در آرژانتين با تيراژ ۸۰۰۰ نسخه منتشر شد. تمام نسخه‌هاي چاپ اول صد سال تنهايي، به زبان اسپانيايي در همان هفته نخست كاملاً به فروش رفت.

در «صد سال تنهايي» هم به شرح زندگي شش نسل خانواده بوئنديا پرداخته شده است. ناپديد شدن و مرگ بعضي از شخصيت‌هاي داستان، به جادويي‌شدن روايت‌ها مي‌افزايد. صعود رمديوس به آسمان درست مقابل چشم ديگران، كشته شدن همه پسران سرهنگ آئورليانو بوئنديا كه از زنان در جبهه جنگ به وجود آمده‌اند توسط افراد ناشناس از طريق هدف گلوله قرار دادن پيشاني آن‌ها كه علامت صليب داشته و طعمه مورچه‌ها شدن آئورليانو نوزاد تازه به دنيا آمده آمارانتا اورسولا از اين موارد است.

«شازده كوچولو» اثري خيال‌انگيز و زيباست كه در خلال آن عواطف بشري به ساده‌ترين شكل تجزيه و تحليل شده است. در اين داستان سنت اگزوپري به شيوه‌اي سوررئاليستي به بيان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستي مي‌پردازد. طي اين داستان سنت اگزوپري از ديدگاه يك كودك، كه از سياره‌اي به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سوالات بسياري از آدم‌ها و كارهايشان است.

منبع : ميزان

بازدید : 220
11 زمان : 1399:2

حسن بيگي گفت:در دهه‌ ۹۰ خلق آثار فاخر افت پيدا كرده است و نويسندگان كمتر به اين موضوع پرداخته اند.

رمان ايراني گرفتار عجول بودن نويسندگانش شده است/خلق آثار فاخر دهه ۹۰ افت كرده استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبيات گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران جوان، از اواسط دهه ۸۰ و به ويژه از ابتداي دهه ۹۰ سير صعودي ادبيات داستاني ايراني اگر نگوييم روند نزولي به خود گرفته است، ديگر شتاب سابق را ندارد، بسياري از نويسندگان شاخص حوزه انقلاب، دفاع مقدس و حتي اجتماعي نويس‌ها كمتر دست به قلم برده اند و آثار خلق‌شده در اين سال‌ها نيز رمان دندان‌گيري از آب در نيامده است. معرفي نكردن برگزيده بخش ادبيات در دوره‌هاي متعدد جايزه كتاب سال و جايزه جلال آل‌احمد در اين سال‌ها خود گواه اين ادعاست. كنار اين سكوت نسبي نويسندگان شاخص دهه‌هاي ۷۰ و ۸۰، جوان‌گرايي البته در ادبيات داستاني دهه ۹۰ رشد يافته و آثار خوبي از نويسندگان جوان در اين سال‌ها منتشر شده است، با اين حال منتقدان بر اين باور هستند كه در دهه ۹۰ ما با توليد انبوه، اما ضعيف آثار ادبيات داستاني روبرو هستيم.

به باور اين گروه، داوري، سهولت در چاپ، شتابزدگي و تعدد مراكز عرضه داستان كوتاه، مسئله‌هاي نازل و شخصي نويسندگان، نبود دردمندي و رسالت اجتماعي، نبود اقليم‌ها و گويش‌هاي محلي در داستان‌ها، استفاده از مفاهيم و دغدغه‌هاي تكراري در رمان‌هاي اجتماعي از جمله مهمترين ضعف‌هاي داستان كوتاه در سال‌هاي اخير بوده است. اما در حوزه رمان نيز وضعيت چندان مطلوب نيست، داوران جوايز مختلف ادبي، منتقدان و... معتقدند كه رمان ايراني در سال‌هاي اخير گرفتار عجول بودن نويسندگانش شده است، از اين رو رمان‌هاي ناپخته، گرفتار ضعف‌هاي تكنيكي و ساختاري فراوان در اين سال‌ها شده است.

https://mohamadrezateimouri.com/childish-storyline/

ابراهيم حسن بيگي نويسنده و منتقد ادبي كشورمان در خصوص فراواني سوژه‌ها و ظرفيت‌ها در ادبيات و كاهش انتشار آثار فاخر در حوزه ادبيات گفت: در هر دوره‌اي نوساناتي وجود دارد مثلا در دهه‌ ۷۰ ادبيات وضعيت بسيار خوبي داشت و دائما كار‌هاي هنري و خوبي ارائه مي‌شد، اما در دهه‌ ۹۰ خلق آثار فاخر افت پيدا كرده است و نويسندگان كمتر به اين موضوع پرداخته اند.

حسن بيگي با اشاره به لوازم و امكانات مورد نياز براي رشد و شكوفايي ادبيات داستاني و نويسندگان متعهد حوزه انقلاب اسلامي، اظهار داشت: يك بخش آن مديريت فرهنگي كشور است يعني مديريت برنامه ريزي نهاد‌هاي فرهنگي به معناي اين است كه شرايط محيطي جامعه را فراهم كند به عنوان مثال برنامه ريزي مديران فرهنگي ما باعث كتابخوان شدن افراد جامعه مي‌شود و اين برنامه ريزي حس رقابت و انگيزه را در بين نويسندگان افزايش مي‌دهد و همه‌ اين شرايط رشد فرهنگي جامعه را براي ديده شدن آثار فاخر و ارزشمند حوزه ادبيات داستاني فراهم مي‌كند.

اين منتقد ادبي افزود: اگرمسئولان برنامه ريزي مناسبي در حوزه فرهنگ و ادبيات كشور نداشته باشند طبيعي است كه مردم كتاب نمي‌خوانند، نويسندگان انگيزه‌اي براي نوشتن ندارند و ناشران براي چاپ كتاب هايشان با مشكل كمبود كاغذ مواجه مي‌شوند. مثلا مردم به سينما علاقه دارند، اما قطعا تعداد سالن‌هاي سينما در جامعه به نسبت تعداد افراد بسيار كم ديده مي‌شود. شايد همان سينما‌هاي قديمي سالن‌هاي بزرگ‌تر و كوچك تري داشته باشند، ولي امروزه سينمايي ساخته نشده است. به نظر مي‌رسد حمايت دولت مي‌تواند براي بهبود وضعيت فرهنگي كشور مسئولان فرهنگي را وادار به برنامه ريزي براي بالا بردن كيفيت فرهنگ جامعه كند تا اوضاع خوبي را در آينده داشته باشيم.

اين نويسنده با اشاره به عوامل موثر در تشويق نويسندگان جوان دست به قلم در حوزه ادبيات داستاني اظهار داشت: از نظر همه‌ ما افراد جواني كه علاقه به نويسندگي دارند بايد كتاب‌ها و رمان‌هاي زيادي بخوانند. ولي بحثي كه در بين تمام ما نويسندگان مطرح مي‌شود اين است كه مسيري كه جوانان تازه وارد براي نوشتن ادبيات داستاني انتخاب مي‌كنند نبايد يك مسير زندگي لطيف، آرام و بدون دغدغه باشد. بلكه در دوران زندگي گرفتار شدن در مشكلات، موانع و هيجانات تجربه‌هاي خوبي براي نويسنده هستند. نويسنده‌اي كه زندگي آرام و ساكتي داشته باشد، نمي‌تواند نويسنده موفق و همه جانبه اي در جامعه شود و آن مشكلات هست كه نويسنده را نويسنده خوبي مي‌كند.

اين نويسنده در خصوص علاقه خود به ادبيات داستاني و انتخاب سوژه براي نوشتن داستان هايش گفت:علاقه به ادبيات يك علاقه ذاتي است من به شخصه تصميم جدي براي داستان نويسي نداشتم. ولي چون در دوره آموزشي خيلي اهل كتاب و مطالعه به خصوص شعر بودم گرايش‌هايي در بنده به شعر در نوجواني به وجود آمد. تا سن ۲۲ سالگي علاقه بنده به داستان نويسي به وجود آمد و به نظر مي‌رسد كه منشا بروز استعداد‌هاي هنري در هر نوجوان و جواني مي‌تواند سير مطالعاتي در شبكه محيطي خانواده باشد اما شرايط خانوادگي براي من مهيا نبود و كسي در خانواده ما به كتاب، شعر و ادبيات علاقه‌اي نداشت.

وي افزود: براي انتخاب سوژه‌هاي داستان نويسي تجربه‌اي كه در زندگي داريم خيلي موثر است. در سوژه يابي و پرداختن به داستان تجربه ذهني و زندگي نويسنده و تخيل در كار خيلي به نويسنده در نوشتن كمك مي‌كند.

حسن بيگي در خصوص مهم‌ترين دغدغه اش در ادبيات داستاني گفت: هر كسي دغدغه‌هايي دارد كه اين دغدغه‌ها مشغله ذهني است و در كل نوشته‌هاي بنده در سه گروه رمان، داستان نوجوان و كودك و ادبيات دفاع مقدس طبقه بندي مي‌شوند. محوريت موضوع دفاع مقدس بنده در دوران جنگ شروع شد كه داستان‌هاي انقلاب ۵۷ را شامل مي‌شد در اين دوره زياد نوشته ام و هنوز هم در حال نوشتن هستم. موضوعات ديني مثل رمان حضرت محمد (ص) هم زياد نوشته ام كه در جو رسانه‌هاي ديني قرار مي‌گيرند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید : 229
11 زمان : 1399:2

آتش‌نشاني

سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور با همكاري استانداري‌هاي سراسر كشور و مركز آزمون جهاد دانشگاهي، آزمون استخدامي مشاغل آتشنشاني را در ۴ رشته شغلي براي استخدام حدود ۴۰۰۰ نفر برگزار مي‌كند.

به گزارش ايسنا، آزمون مشاغل آتشنشاني براي استخدام حدود ۴۰۰۰ نفر در مردادماه ۱۳۹۸ در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

علاقمندان به ثبت نام در اين آزمون مي‌توانند از تاريخ ۱۰ تير ماه‬ به سايت مركز آزمون جهاد دانشگاهي به آدرس www.hrtc.ir مراجعه كرده و ضمن مطالعه كامل دفترچه راهنماي آزمون و شرايط و ضوابط مندرج در آن، نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام كنند.

خريد توكن براي ثبت نام به مدت ۹ روز از ۱۰‬ تا‬ ۱۸‬ تير‬ ماه و ثبت نام به مدت ۱۰ روز از ۱۰‬ تا‬ ۱۹‬ تير‬ و ويرايش اطلاعات وارد شده به مدت ۱۱ روز از تاريخ ۱۰‬ تا‬ ۲۰‬ تير‬ انجام مي‌شود و آزمون در روز ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد.

https://mohamadrezateimouri.com/inspiring-clip/

در اين آزمون آتشنشاني شهر تهران سهميه استخدامي ندارد و ساير شهرهاي استان تهران كه ليست شغل محل‌هاي آنان در دفترچه راهنماي آزمون درج شده است از طريق اين آزمون، استخدام مشاغل آتشنشاني را انجام مي‌دهند.

ليست مشاغلي كه از طريق اين آزمون، استخدام پيماني براي آنها انجام مي‌شود عبارتند از:

۱- آتشنشان

۲- كاردان آتشنشان

۳- راننده خودرو تندرو سنگين

۴- كارشناس آتشنشان

علاقمندان براي مشاهده ليست شغل محل‌ها حتماً بايد دفترچه راهنماي آزمون را از سايت www.hrtc.ir دريافت و مطالعه كنند.

آزمون علمي در دو بخش عمومي و اختصاصي برگزار مي‌شود كه مواد آزمون عمومي و اختصاصي در دفترچه راهنماي آزمون شرح داده شده است.

همچنين آزمون در دو بخش علمي و عملي برگزار مي‌شود. آزمون علمي به صورت كتبي و سوالات چهار جوابي برگزار مي‌شود كه هر پاسخ صحيح يك امتياز مثبت و هر پاسخ غلط نيز يك سوم امتياز منفي دارد.

حد نصاب قبولي در آزمون علمي، بر اساس شغل محل‌ها تعيين مي‌شود و معرفي شدگان چند برابر ظرفيت در اين مرحله به آزمون عملي راه مي‌يابند.

امتياز آزمون علمي بر اساس ۴۰% نمره عمومي و ۶۰% نمره اختصاصي محاسبه مي‌شود.

آزمون عملي شامل ارزيابي عمومي و اختصاصي به شرح زير است:

- ارزيابي عمومي در شش مرحله شامل پرش طول، دو ۹×۴ متر، دو ۴۵ متر، دو ۵۴۰ متر، دراز نشست، بارفيكس يا كشش از ميله از داوطلبين به عمل مي‌آيد.

- ارزيابي تخصصي در سه مرحله شامل حمل دو عدد خاموش كننده آتش با وزن شش كيلوگرم در مسير ۵۰×۲ متر، حمل دو عدد لوله نواري دو و نيم اينچ در مسير ۵۰ متر مستقيم و حمل نردبان ۳ متري آلومينيومي در مسير ۴۵ متر مستقيم است.

انتخاب نهايي داوطلبان بر اساس نتايج آزمون عملي و كسب حداقل ۴۰۰ امتياز از مجموع ۹۰۰ امتياز آزمون عملي بر اساس نمرات فضلي آنان با در نظر گرفتن سهميه امتيازات قانوني به تعداد يك برابر ظرفيت پذيرش (نفر اصلي) به گزينش معرفي خواهند شد كه اسامي افراد مذكور در پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون جهاد دانشگاهي (www.hrtc.ir) اعلام مي‌شود.

داشتن حداقل ۱۸ و حداكثر ۳۰ سال سن براي مدارك تحصيلي ديپلم و فوق ديپلم و داشتن حداقل ۱۸ و حداكثر ۳۵ سال سن براي مدارك تحصيلي كارشناسي و بالاتر براي شركت در آزمون مجاز است.

منبع : خبرگزاري ايسنا

بازدید : 241
11 زمان : 1399:2


رئيس حوزه هنري خراسان شمالي با اشاره به مغفول ماندن استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي در سال ۹۱ گفت: از خاطرات و رويدادهاي سفر رهبري تنها ۳ كتاب به چاپ رسيده كه ظرفيت بسيار بيشتري در اين موضوع وجود دارد.

ظرفيت‌هاي فرهنگي سفر رهبري مغفول ماند / چاپ فقط ۳ كتاب سفرنامه

وحيد نمازي در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به ظرفيت‌هاي فرهنگي سفر رهبري به خراسان شمالي در سال ۹۱ اظهار كرد: اين سفر به‌يادماندني و تاريخي در تقويم خراسان شمالي شاخصي فرهنگي محسوب مي‌شود كه مي‌توان از زواياي مختلف به آن پرداخت.

رمان صد سال تنهايي سايت محمدرضا تيموري

وي با برشمردن از برخي جنبه‌هايي پرداخت به سفر رهبر انقلاب خراسان شمالي گفت: فيلم، مستند، خاطره نگاري، مجموعه عكس و بررسي تأثيرات عمراني، فرهنگي سفر مقام معظم رهبري به اين استان ازجمله برخي از فعاليت‌هاي ممكن براي اشاعه و ترويج منويات اين سفر بوده است.

رئيس حوزه هنري خراسان شمالي همچنين در ادامه به كتب چاپ‌شده از اين سفر در اشاره كرد و افزود: كتاب‌هاي ماه بندان، جلوه اهل خراسان و مهرماه تنها كتاب‌هايي است كه تاكنون از اين سفر پر خيروبركت منتشرشده و همچنان ظرفيت فراوان و بالايي براي روايت‌هاي مختلف سفر وجود دارد.

وي با معرفي كتاب جلوه اهل خراسان به‌عنوان كتاب منتشرشده از سوي انتشارت انقلاب اسلامي گفت: اين كتاب روايتي از سفر ماه ۸ روزه رهبر انقلاب به خراسان شمالي به‌صورت سفرنامه توسط حسينعلي جعفري و با نثر و متني روان و خواندني نوشته‌شده كه مي‌توان به‌عنوان يكي از آثار برتر در اين حوزه در خراسان شمالي اشاره كرد.

قانون جذب سايت محمدرضا تيموري

نمازي با برشمردن برخي از علل عدم توفيق اين كتاب درفروش بالا و جذب مخاطب تصريح كرد: اين كتاب در پاييز ۹۳ و دو سال پس‌ازاين سفر منتشر شد كه نشان از تأخير زياد در انتشار آن است.

وي همچنين سفرنامه‌هاي منتشرشده از سفر رهبري به استان‌هاي فارس و سيستان را در رده‌هاي كتاب پرفروش سال دانست و ادامه داد: متأسفانه كتاب جلوه اهل خراسان به علت عدم متولي و نمايندگي مشخص در خراسان شمالي به خوبي به مردم معرفي نشد و برخي از مديران فرهنگي نيز با اين كتاب آشنايي ندارند.

رئيس حوزه هنري خراسان شمالي عدم تبليغ و ارائه اين كتاب از سوي كتاب‌فروشي‌ها و توزيع‌كنندگان كتاب در استان را عاملي ديگر در راستاي عدم بهره‌برداري كامل از ظرفيت‌هاي كتاب جلوه اهل خراسان بيان كرد.

وي در انتها با تشويق ساير نويسندگان و خاطره نويسان به نگارش و انتشار مطالب خود در راستاي حاشيه‌هاي سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي افزود: مي‌توان با هر زاويه نگاه و موقعيتي اين سفر را روايت كرد تا هر چه بيشتر لحظات ناب آن در اذهان مردم و تاريخ مكتوب استان باقي و پررنگ بماند.

گفتني است رهبر انقلاب طي سفري ۸ روزه از ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در استان خراسان شمالي حضور يافتند و طي آن با گروه‌هاي مختلف اقشار مردم ديدار كردند.

منبع : خبرگزاري فارس

بازدید : 252
11 زمان : 1399:2

فقه جواهري جوابگوي امروز است/ بايد كتاب‌هاي حوزه را به‌روز كنيم

مدير حوزه علميه شهيد صدوقي گفت: اگر ما مي‌گوئيم فقه جواهري و اجتهاد جوابگوي امروز است يعنيكه اقتصاد، سياست و روانشناسي و... بايد در يك متد بيايد و به توليد و بهره برداري برسد.

خبرگزاري مهر، گروه دين و انديشه: تقابل دو مفهوم حوزه انقلابي و حوزه سكولار كه آغاز آن به سال‌هاي مبارزه عليه رژيم طاغوت بازمي‌گردد اكنون وارد مرحله‌اي جديد شده و ديگر در حوزه تئوري و نظريه‌پردازي محدود نيست. اختلاف قرائت‌ها درباره اين دو مفهوم بسيار است و برخي دست‌هاي بيگانه را در سوق دادن نهادهاي مذهبي به سمت سكولاريزه شدن دخيل مي‌دانند. در اين رابطه به سراغ يكي از مديران نمونه حوزه علميه در قم رفتيم تا از تأثيرات اين دو رويكرد در عرصه عمل و جهت‌گيري طلاب در اين باره بيشتر مطلع شويم.

حجت الاسلام حسين رفيعي متولد ۱۳۵۶ در اهواز است. وي تحصيلات حوزوي خود را پس از اخذ مدرك ديپلم و از مدرسه امام خميني (ره) اهواز كه توليت آن با آيت‌الله موسوي جزايري بود آغاز كرد. او درس ۱۰ ساله سطوح حوزه را در ۵ سال سپري كرد و طي تحصيل، همزمان به تدريس هم مي‌پرداخت.

مطلب پيشنهادي : https://mohamadrezateimouri.com/rush/

رفيعي در سال ۱۳۸۰ و در سن ۲۴ سالگي به عنوان مدير مدرسه علميه طلاب نخبه اهواز با نام مدرسه ولي‌عصر (عج) انتخاب شد. وي در همين سال در درس خارج فقه و اصول آيت الله موسوي جزايري نيز شركت كرد.

در همين سال‌ها او هم امامت جماعت دانشگاه آزاد اهواز را بر عهده داشت و هم در اين دانشگاه تدريس مي‌كرد و در كنار كرسي درس و محراب نماز، جلسات مباحثاتي بسياري براي دانشجويان برگزار كرده و به بصيرت افزايي در فضاي دانشگاه اهميت ويژه‌اي مي‌داد. از سويي در همين دوران از اهميت فعاليت در مسجد و پايگاه بسيج غافل نبود و به عنوان فرمانده پايگاه نمونه سپاه نيز انتخاب شد.

وي پس از عزيمت به قم در دروس خارج آيات عظام مؤمن، بهجت و سبحاني شركت كرد و در مباحث اخلاقي نيز چند سالي را در محضر آيت الله عزيز خوشوقت گذراند. او چند رساله فقهي براي اساتيد خود به رشته تحرير درآورد كه مورد تمجيد و تقدير علما خصوصاً آيت الله سبحاني قرار گرفت و وي از رساله «صلاة المسافر» حجت‌الاسلام رفيعي با تقريظي تقدير كرد.

رفيعي مشاوره و تدريس سطوح عالي را در مدارس حقاني، علوي و صاحب الأمر و همچنين مؤسسه فقهي عسكريه قم ادامه داد.

حجت الاسلام رفيعي اساس شكل‌گيري شخصيت خود را متأثر از مسجد و كار فرهنگي در مساجد مي‌داند. در اين بين مطالعه آثار شهيد مطهري محور اين شكل‌گيري شخصيتي بوده و به گفته وي هميشه كسي كه بتواند متفكر باشد و در جامعه نقش هم داشته باشد براي او يك الگو به شمار مي‌رفت؛ براي آشنايي بيشتر با شخصيت حجت الاسلام رفيعي و شناخت بيشتر از روند فعاليت‌هاي مدرسه و مجموعه‌هاي تحت مديريتش گفت وگويي با وي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد؛

*مقداري در مورد خودتان توضيح دهيد و بفرمائيد سرچشمه شكل گيري اين نوع روحيات شما چه بود؟

مطلب پيشنهادي : https://mohamadrezateimouri.com/little-prince-navel/

سال ۱۳۷۱ كه بنده پايه اول دبيرستان بودم سه سال از رهبري مقام معظم رهبري مي‌گذشت. به طور كلي مي‌توان گفت با رهنمودهاي ايشان و نكاتي كه بيان مي‌كردند سعي داشتم آنها را در خودم پياده كنم و اين برايم مسرت بخش بود كه كه در آن سن و سال صحبت‌هاي مقام معظم رهبري را دنبال مي‌كردم و به رشته تحرير در مي‌آوردم؛ سخنان ايشان در كنار صحبت‌هاي آيت الله مشكيني، آيت الله جوادي و آيت الله يزدي، علامه مصباح يزدي و ساير علما و مراجع تقليد براي من بسيار با اهميت بود.

در آن زمان هم مسئول كار فرهنگي در مسجد بودم و هم مسئول فرهنگي گردان عاشورا و از سوي ديگر به عنوان فرمانده نمونه پايگاه سپاه معرفي شده بودم؛ در سال ۱۳۷۹ شروع به تدريس كردم تا اين الگوي جمع سالم ميان درس و فعاليت را گسترش دهم و اين از همان موقع اين براي من يك مسئله مهم قلمداد مي‌شد.

در آن زمان يك سري طلبه‌ها را مي‌ديدم كه اعتقاد بر اين داشتند كه نبايد كار كنيم اما در مقابل طلاب ديگري اذعان داشتند كه ما آمديم فقط كار كنيم؛ لذا من هميشه سعي ام بر اين بود كه اين دو را جمع كنم.

هميشه اين تفاوت‌ها و تقابل‌ها ميان فعاليت و اثرگذاري در جامعه و از طرفي با سواد بودن و اهل درس بودن براي ما يك مسئله مهمي بود كه چگونه اين تقابل‌ها را از ميان برداريم.

واقعيت امر اين است كه تا اين راه بخواهد براي من ملكه شود گاهي دچار افراط و تفريط هم شدم، گاهي اوقات در درس افراط مي‌كردم گاهي در تدريس تا در نهايت به يك تعادل و توازن در اين مسئله مهم رسيدم و در اين زمان به يك ملكه‌اي مي‌رسيدم كه بتوانم در مورد اين مسائل تدبير كنم.

ما در فضاي مسجد اردوي شهيد مطهري داشتيم، بچه‌ها را از اهواز ۲۵ روز به مشهد و كرج مي‌آورديم، در دوره شهيد مطهري كتب شهيد مطهري را سطح‌بندي كرده بوديم و مباحثه مي‌كرديم؛ دغدغه ما اين بود آنها در خانواده و مدرسه اثرگذار شوند و هركجا كه به شبهه‌اي مي‌خوردند مرجعي بنام مسجد براي پاسخگويي به سوالات فكري، اخلاقي، سياسي وجود داشته باشد.

*مقداري درباره مدرسه شهيد صدوقي و حضورتان در اين مدرسه علميه توضيح دهيد؛

من به همراه مرحوم حجت الاسلام و المسلمين كرامت و با تأييد آيت الله خوشوقت وارد مدرسه شهيد صدوقي شدم.

در سال ۱۳۸۸ به مدرسه آمدم كه آن سال هم مواجه شد با فتنه و مدرسه ما در دفاع از عرصه ولايت و كشور شور خاصي داشت. حتي در خاطرم هست كه در مسئله آقاي صانعي از اولين مدارسي بوديم كه براي برخورد با ايشان از جامعه مدرسين مطالبه كرديم.

يكي از اختصاصات مدرسه ما اين است كه چون ما هدف و گام‌هاي‌مان براي كادرسازي انقلاب است و مقام معظم رهبري يكي از نكاتي كه نسبت به حوزه مي‌گويند اين است كه دوره تحصيل را كوتاه كنيد، لذا هر سال حدود ۵۰ روز طلاب را به مشهد مي‌بريم و در آنجا دوره علمي، مباحث معرفتي و پژوهشي برگزار مي‌كنيم؛ طلاب در آنجا درس مي‌خوانند و اگر طلبه‌اي خوش استعداد باشد درس ۶ سال را در ۴ سال تمام مي‌كند و در بدترين حالت به ۵ سال مي‌انجامد و حداقل يكسال به عمر طلبگي آن اضافه مي‌شود.

همچنين ما منشوري را تدوين كرديم. به عنوان منشور «تربيت طلبه عصر انقلاب» كه براساس فرامين مقام معظم رهبري و دغدغه‌هاي ايشان درحوزه است. مبنايي است بر سياست گذاري و هدف گذاري و برنامه مشخص و مدوني است از ابتدا تا اجتهاد براي طلبه كه آن را با يك نظام جامعي تدوين كرديم.

طلبه مستعد نبايد وقتش تلف شود و بايد برنامه مدون و مشخصي داشته باشد و ساير ابعاد طلبگي را پوشش دهد اين مسئله، يك ضرورتي را براي ما به عنوان وظيفه اقتضا كرد كه يك سند و منشوري به عنوان منشور تربيت طلبه عصر انقلاب تحت عنوان وارثين تدوين كنيم

بر اساس ارتباطي كه با اساتيد و طلبه‌ها داشتيم خصوصاً طلبه‌هاي نخبه اين مسئله را مطرح كرديم كه چگونه مي‌توانيم بين راه بلند مدت حوزه و اثرگذاري در جامعه رابطه‌اي ايجاد كرد؛ همچنين حضرت امام خامنه اي انتظاراتي از حوزه عصر انقلاب دارند كه هنوز برآورده نشده است و طلبه امروز ما با اين مطالبات آشنا شده و نياز جامعه را مي بيند و از طرفي سنوات حوزه يك سنوات طولاني مدت و دوره بلند مدت است؛ طلبه مستعد نبايد وقتش تلف شود و بايد برنامه مدون و مشخصي داشته باشد و ساير ابعاد طلبگي را پوشش دهد اين مسئله، يك ضرورتي را براي ما به عنوان وظيفه اقتضا كرد كه يك سند و منشوري به عنوان منشور تربيت طلبه عصر انقلاب تحت عنوان وارثين تدوين كنيم. اين در واقع يك برنامه همه جانبه است كه از بدو ورود به حوزه تا اجتهاد آن را برنامه ريزي كرديم و در حال حاضر در حوزه شهيد صدوقي اجرا كرديم.

اين سند را از ۱۲ سال تا ۱۵ سال تدوين كردند و فارغ التحصيلي كه سطح چهار حوزه يعني دكترا و سطح سه، فوق ليسانس و سطح دو، ليسانس و سطح يك را كه فوق ديپلم است در دو مدرسه شهيدصدوقي و مدرسه فقهي علي بن موسي الرضا (طلبه مدرسه شهيد صدوقي از پايه يك تا شش و مدرسه فقهي علي بن موسي الرضا سطح عالي و خارج را دنبال مي‌كند) مي‌گذراند يعني كل اين ۱۵ سال در اين دو مدرسه كه تحت نظر حوزه است طي مي‌شود.

آيت الله يزدي مطالب گزارش ما را ديدند و دستور دادند مركز علمي چاپ كند و در اختيار همه مدارس قرار دهند. آيت الله اعرافي هم نسبت به اجرا و مطالب كاملاً تأييد كردند و مطالب بسيار خوبي در حاشيه اين منشور نگارش كردند. البته اين منشور به وسيله بنده به رؤيت مقام معظم رهبري نيز رسيد و ايشان تشكر كردند.

فعاليت ديگر مدرسه شهيد صدوقي اين است كه دوره مهارت تبليغي براي تبليغ در دانشگاه و مدارس و آموزش و پرورش آموزش داده مي‌شود و به همه اين موارد با عنوان مدرك رسمي مركز مهارت‌هاي حوزه سراسري كشور به طلبه ارائه داده مي‌شود كه در منشور هم قيد شده است و زماني كه دوره مديريت را طي مي‌كند مدرك رسمي دوره مديريت به آنها داده مي‌شود.

همچنين طلبه‌هايي كه طرح كتب شهيد مطهري را گذراندند، مدرك مي‌گيرند و مي‌توانند بعد از گذراندن اين دوره مربي و استاد باشند، به روش مطالعه، روش مباحثه، روش مقاله و روش كلاس داري در اين حوزه‌ها مدرك به طلبه داده مي‌شود و يك بخشي در حوزه مخصوص نخبگان است كه روي اين افراد سرمايه گذاري مي‌كنيم كه در آينده استاد مشاور علمي و مدرس علمي با گذراندن اين دوره‌ها باشند.

*از فعاليت‌ها گفتيد، مقداري درباره ثمرات و خروجي‌هاي مدرسه هم توضيح بفرمائيد.

ابتدا اين نكته را بگويم آقاي فرخ فال و اعرافي زماني كه مدير عامل حوزه علميه استان قم بودند در جشنواره علمي پژوهشي شيخ انصاري كه در مدرسه برگزار شد، آمده بودند يك جمله‌اي درباره مدرسه گفتند كه «اين مدرسه گل سر سبد مدارس قم» است.

مي‌شود بين درس و كار جمع سالم كرد؛ البته ما از كساني كه در واقع فقط كار علمي انجام دادند و منزوي بودند، تجربه خوبي نداريم؛ يا آنها كه فقط كار اجرايي كردند و كار علمي نكردند؛ بعضي از آقايان مردود شدند و كارنامه آنها موفقيت‌آميز نبوده است.

ما اين خط را مي‌خواهيم كه اين طلبه در هرجايي از نظام قرار گرفت بتواند مؤثر واقع شود و واقعاً كمك حال نظام و انقلاب در مسير رشد و تكامل باشد تا شرمنده امام و رهبر معظم انقلاب نشويم؛ مقام معظم رهبري حجت را بر همه تمام كرده است؛ براي مثال مي‌بينيم كه ايشان از ساعت ۵ يا ۶ صبح تا ۱۰ شب مشغول كار هستند، مطالعه‌شان از جوانان بيشتر است لذا ما بايد ياد بگيريم و باري را از روي دوش نظام برداريم.

طلبه‌هاي حوزه استادهاي سطح يك و استاد مشاورهاي سطح عالي و مدير گروه شدند و بعضي‌ها وارد فضاي كار اجتماعي و فرهنگي شدند و امام جماعت هستند. در شيراز افرادي را داريم كه امام جماعت هستند و در دانشگاه هم تدريس مي‌كنند؛ در كرمانشاه هم يك مؤسسه جامعي راه اندازي كرده و اين مؤسسه در حال حاضر تعداد زيادي دانش آموز دارد و با ما يك شبكه ارتباطي دارند.

تعداد زيادي سرمربي مساجد در قم و شهرستان‌هاي ديگر از دانشجوهاي اين حوزه هستند، محور يكسري كارهاي پرورشي-فرهنگي از قبيل پرورش مربي در طرح صالحين و طرح مساجد در اين منطقه شكل مي‌گيرد.

برخي طلبه‌هاي ما زماني كه به شهرستان‌هاي خود بر مي‌گردند مؤثر هستند و براي نوجوانان كتاب‌هاي شهيد مطهري و مباحث اخلاقي و كلامي را مطرح مي‌كنند و با تيزهوشان منطقه بحث‌هاي كلامي را كار مي‌كنند و گزارش اين موارد را به حوزه مي‌دهند.

همچنين تبليغ و تهذيب مدرسه ما جز تهذيب‌هاي عالي قم است. در پژوهش سوم كشوري و در مقالات علمي دوم كشوري شديم و بسيج ما بسيج نمونه شد؛ مسئول نماينده ولي فقيه در سپاه از دوستان ما تقدير كردند و در بعد علمي ارتقا رتبه داشتيم؛ نفر اول ادبيات كنكور استان قم نيز طلبه‌هاي حوزه صدوقي بود. نفر اول مركز تخصصي فقه و اصول پژوهشي و آموزشي هم به همين ترتيب بوده است.

*حضرت امام فرمودند فقه تئوري از گهواره تا گور است و اينكه اسلام براي تمام ابعاد زندگي بشر است و براي رسيدن به تمدن نوين در حوزه توليد علم روانشناسي اسلامي، جامعه شناسي اسلامي و سياست اسلامي نياز به كار داريم. اينكه مدرسه شهيد صدوقي بخواهد در اين راستا كار كند و به سنت‌هاي حوزه و فقه جواهري پايبند باشد چگونه است و براي جمع بين اين دو مورد، حوزه چه برنامه‌هايي دارد؟

مرحوم آيت الله مطهري دركتاب اسلام و مقتضيات زمان مي‌گويد: ما يك سري قوانين مداري و يك سري قوانين منزلي داريم ما بايد بين قانون مداري حوزه و قانون منزلي حوزه تفكيك قائل شويم. قانون مداري، قانون ثابت لا يتغير است، قانون منزلي تابع محيط، شرايط زماني و مكاني و شرايط اجتماعي سياسي و امنيتي است كه دستخوش تغييرات است ما قوانيني در صدر اسلام داشتيم كه شاهد هستيم در اين موارد سبك زندگي و حكومت داري تغيير كرده در حال حاضر شيوه حكومت داري با هم متفاوت است؛ اين تفاوت در قانون‌هاي منزلي هستند در اين منزل اقتضائاتي وجود داشت و در اين منزل يك اقتضائات ديگري است مثل صلح امام حسن و قيام سيد الشهدا (ع) يك امام بايد صلح مي‌كرد و ديگري بايد قيام مي‌كرد هر دو نفر امام هستند و اقتضائات جامعه و شرايط هر كدام با شكل ديگري فرق مي‌كند.

منبع : مهر

بازدید : 280
11 زمان : 1399:2


چندين كلمه بي‌ربط را در كنار يكديگر قرار داده ‌اند و اسمش را شعر گذاشته و بعد هم چاپ كرده اند تا مردم اين كتاب را بخرند، چند سالي است كه ترانه‌ها و شعرهاي بي‌محتوا، سايه‌شان بر عرصه شعر سنگيني مي‌كند.

شعرهاي بوق در نمايشگاه كتاب

به گزارش خبرگزاري فارس، فرهيختگان نوشت: در يك صفحه كتاب فقط كلمه بوق را نوشته است و در كنارش چندين كلمه بي‌ربط قرار گرفته و اگر صفحات ديگر را هم نگاه كنيد همين اتفاق افتاده است، اسمش را شعر گذاشته و بعد هم چاپ كرده تا مردم اين كتاب را بخرند. چند سالي است كه ترانه‌ها و شعرهاي بي‌محتوا، سايه‌شان بر عرصه شعر سنگيني مي‌كند.
چند سال پيش در نمايشگاه كتاب، كتابي به‌عنوان مجموعه شعر «دوستت دارم» عرضه شد كه توانست طي چند روز با اقبال مخاطبان مواجه شود اما نكته اين كتاب در اين بود كه اول هر صفحه كلمه‌اي نوشته شده بود و بعد هم دوستت دارم تا آخر صفحه تكرار شده بود. مثلا در صفحه اول نوشته شده بود: «عزيزم دوستت دارم، دوستت دارم، دوستت دارم» و در صفحه بعد كلمه اول تغيير كرده بود و با نوشتن «عزيزدلم دوستت دارم، دوستت دارم» تنوعي را براي مخاطب ايجاد كرده بود!
ترانه‌هايي هم در اين سال‌ها داشته‌ايم كه بعضا آوازه‌خوان‌هايي در دنياي موسيقي، آنها را خوانده‌اند و حتي از همين ترانه‌هاي بي‌محتوا به‌عنوان ترانه سال انتخاب شده و جايزه هم گرفته‌اند!
در حوزه كودك و نوجوان هم اوضاع خوبي در شعر نداريم. به قول حميد هنرجو، كارشناس حوزه شعر برخي بر آثار بدون درونمايه، لباس شعر كودك و نوجوان مي‌پوشانند. آنها خودشان هم مي‌دانند كه كتاب‌هايشان حرفي براي گفتن ندارد، چراكه اصلا محتوايي در آثارشان نيست.
فكر كنيد كه بچه شما بخواهد همين كتاب‌ها را بخواند، معني آنها را كه متوجه نمي‌شود هيچ، حتي اگر متوجه هم بشود بايد كسي باشد كه برايش توضيح دهد تا برداشت اشتباهي از شعرها نداشته باشد.

مطلب پيشنهادي : خلاصه رمان شازده كوچولو
در اين ميان باز هم بايد از ترانه‌هايي گفت كه اين روزها باب شده است و حتي بچه‌هاي كوچك هم اين ترانه‌ها را به خاطر خواننده‌هايي كه آنها را خوانده‌اند، حفظ شده‌اند و بعد اين ترانه‌ها به كتاب تبديل مي‌شود و باز در دسترس بيشتر قرار مي‌گيرد.
محمدعلي بهمني درباره شعر و ترانه امروز كه اكثرشان بي‌محتوا هستند، مي‌گويد: «متاسفانه امروز شاهد اشعاري بي‌محتوا هستيم كه در جامعه نيز رواج يافته و آگاهي به مخاطب منتقل نمي‌كند. ترانه‌هاي بي‌محتوا منجر به درآمدهاي ميلياردي براي برخي شركت‌ها شده‌اند. نگاشتن ترانه‌هاي بي‌محتوا و راهيابي آنها به دنياي موسيقي از بزرگ‌ترين مشكلات ترانه‌سرايي كشور است. دغدغه شهرت در بين بعضي از ترانه‌سرايان موجب رواج اشعار بي‌محتوا شده است.»
اگر نگاهي به صفحات مجازي هم داشته باشيد، متوجه مي‌شويد كه اين روزها در اين فضا به‌خصوص در اينستاگرام، شاعرنماهايي هستند كه با لايك گرفتن از مخاطبان‌شان، روزبه‌روز با توهم اينكه شاعر خوبي هستند، دامنه حضورشان را گسترده‌تر مي‌كنند و از بين همين‌ها هستند كساني كه تصميم مي‌گيرند، كتاب منتشر كنند و به قول خودشان شعرهايشان را با ثبت در كتاب، ماندگار كنند. البته مثلا شاعر! اين شعرها هم در اين مساله كه كتابش منتشر شود، بي‌تقصير نيست. درواقع شاعراني كه مجموعه‌هاي شعر بي‌كيفيت خود را در بازار نشر ارائه مي‌كنند، با خودشان نيز صداقت ندارند و حاضر نيستند اثر خود را در معرض نقد و داوري بزرگان ادب امروز قرار دهند تا راهگشاي آنها باشند. در صورتي كه وقتي بهره‌اي از شعر ندارند، بهتر است عمر و سرمايه خود را در اين راه تلف نكنند و به سمتي ديگر از بروز استعدادشان بروند.
اينها نمونه‌هايي است از اين شعرها و ترانه‌ها كه اين روزها زياد مي‌شنويم و مطمئنا هيچ‌كس هم از آن چيزي متوجه نمي‌شود اما به گوش و جان‌مان مي‌رود و هيچ كاري هم براي نشنيدن آنها نمي‌كنيم.

يك نقاشي احمقانه بكش!
يك شعر «لي‌لي لولو» بگو!
يك آواز «لا‌لا لي‌لي» بخون!
توي آشپزخانه «ديرام درامي» برقص!
چيز جديدي به جا بگذار،
كه قبلا توي دنيا نبوده...!

چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت
چشم‌هايت از دور، قاتل‌ترند

همچون نحيف سينه‌ خاكم
بر سينه‌ام خطوط موازي
شاعر شدم كه شعر بريزي
شاعر شدم كه اشك بسازي
شاعر شدم شبيه تو سرسخت
اي سرزمين تيره‌ خوشبخت...

اولين ادوكلن را در كلن آلمان ساخته‌اند،
بهار تو بگو اولين نفس‌هايت را از كدام شهر و كدام كشور برداشته‌اي كه اينك معروف‌ترين برند جهاني...
هر چيزي كه زيباست و هرچيزي كه زندگي ا‌ست، بوي بهار مي‌دهد...

منبع : خبرگزاري فارس

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 392
  • بازدید کلی : 10555
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی